close
對這首歌最早的印象就是蘇慧倫,後來也聽過朴慧京跟Joanna的版本,不過最喜歡的還是原唱版本。
很喜歡早期的歐美歌,各種氛圍。



Lemon tree
演唱:Fool's Garden


I'm sitting here in a boring room
It's just another rainy Sunday afternoon
I'm wasting my time, I got nothing to do
I'm hanging around, I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder

I'm driving around in my car
I'm driving too fast , I'm driving too far
I'd like to change my point of view
I feel so lonely, I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder

I wonder how, I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon tree
I'm turning my head up and down
I'm turning, turning, turning, turing, turning around
And all that I can see is just another lemon tree

Da Da-la-da-la-de-la-da
Da-la-la-la-de-la-da
Da-de-le-la

I'm sitting here, I miss the power
I'd like to go out, taking a shower
But there is a heavy cloud inside my head
I feel so tired, put myself into bed
where nothing ever happens and I wonder

Isolation is not good for me
Isolation, I don't want to sit on a lemon tree
I'm stepping around in a desert of joy
Baby, anyhow I'll get another toy
And everything will happen and you'll wonder

---


我坐在這裡,在一個無聊的房間裡
又是一個下雨的週日午後
我在浪費時間,無所是事
我到處閒晃,為了等你
但什麼事也沒發生 讓我不禁懷疑

我開著車到處閒逛
我開得太快,開得太遠
我想改變我的看法
我覺得好寂寞,為了等你
但什麼事也沒發生 使我心生懷疑

我想知道怎麼回事,我想知道為什麼
昨天你跟我提到蔚藍的天空
而我所能看到的卻只是一棵黃色的檸檬樹
我把頭上下轉動
轉啊轉的,轉個不停
我看到的只是另一棵檸檬樹

答啦答‧‧‧

枯坐在此,全身無力
我好想出去沖個澡
但有片沈重的烏雲在我腦海裡
我覺得好累,倒頭就睡
那兒什麼事也沒發生,讓我不禁懷疑

孤獨,對我來說不是件好事
孤獨,我可不想枯坐在檸檬樹下
我在歡樂的沙漠裡遊走
寶貝,無論如何我都會找到另一個玩具
任何事情都可能發生 讓你不禁懷疑
arrow
arrow
    全站熱搜

    Mi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()