好喜歡這首歌,是電影“浮生一日”的主題歌。
原聲帶裡還有個男生版,不過喜歡Ellie Goulding這個版本多些。
簡單又真摯的旋律,而歌詞內容是那麼理所當然。



A day at a time
演唱:Ellie Goulding


I wanna drink from the clearest water
I wanna eat the things I ought to
I'm just one, I know
But I feel strong you know
I wanna reach the greatest mountain
Clime if I want, without shouting
I'm just one I know
But I feel strong you know
Clouds really should be white at least
And oceans should meet us at the beach
And I don't wanna to over-reach
When I know what's in store Roar!
Love life a day at a time, boy
Love life a day at a time, girl
Love
Love

I wanna drink from the clearest water
I wanna eat the things I know to
I'm just one, I know
But I feel strong you know
I wanna reach the greatest mountain
Clime if I can, without shouting
I'm just one I know
But I feel strong you know

---


我要飲最清澈之水
我要吃應食之物
我孤獨一人 我知道
但我內心強大你知曉
我要等上巔峰
毫不費力登上山頂
我孤獨一人 我知道
但我內心強大 你知道
雲朵應潔白
海水應湧上沙灘
當我知曉未來如何
我卻不想貪婪多取!
熱愛生活 享受生命 少年
熱愛生活 享受生命 女孩



我要飲最聖潔之水
我要嘗遍所有美味
我孤獨一人我知曉
但我內心強大 你知曉
我要登上巔峰
毫不費力登上山頂
我孤獨一人 我知曉
但我內心強大 你知道
arrow
arrow
    全站熱搜

    Mi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()